واو ، در مورد شكل جديدي از رسوبات كه مي تواند در منيفولدهاي قيمت اويل سپراتور كستل ورودي اتومبيل شكل بگيرد ، صحبت هاي زيادي وجود دارد. به نظر مي رسد بسياري از تكنسين ها اين سپرده هاي GDI را مي خوانند. خوب ، GDI تزريق مستقيم بنزين است ، و آنها آن را مسئول تزريق مستقيم مي دانند. اما ، فكر مي كنم چيز ديگري است. من فكر مي كنم اين مربوط به رينگ هاي پيستون ولتاژ پايين يا اصطكاك كم باشد كه اين روزها تقريباً در همه اتومبيل ها استفاده مي شود. از آنجا كه حلقه هاي پيستون به سختي ديواره هاي سيلندر منبسط نمي شوند و به ديواره هاي سيلندر فشار نمي آورند ، بيشتر در معرض رسوباتي هستند كه باعث چسبندگي آنها مي شود. وقتي حلقه هاي پيستون مي چسبد ، فشار بيشتري به داخل ميل لنگ وارد مي شويد ، و اين باعث مي شود كه رسوبات روغن از طريق سيستم تهويه لنگ در منيفولد ورودي برگردد.
خوب ، مهم نيست كه به چه نظريه اي اعتقاد داشته باشيد ، واقعيت امر اين است كه ، رسوبات ناشي از ورود روغن به مقدار مصرف است. و هرچه اتومبيل خود را سخت تر رانندگي كنيد خريد اويل سپراتور كستل ، بدتر از آن سپرده ها خواهيد بود. حالا من روي اين ماشين كاري كردم كه بايد همه اين مشكلات را از بين ببرد. مي بينيد ، به طور معمول سيستم تهويه لنگ از يك درگاه به آنجا مي رود ، از طريق ورودي ، درست در پشت بدنه دريچه گاز ، و آنجاست كه بخارات لنگ كار مي رود. بنابراين آنچه كه من انجام دادم ، از آنچه به نام قوطي صيد استفاده كردم استفاده كردم. در واقع يك جدا كننده روغن است. و آن را در وسط سيستم تنفس لنگ قرار دهيد. بنابراين اين خط از لنگه به بندر برمي گردد ، و از اينجا به بالا مي آيد ، از طريق جدا كننده روغن ، اين قفل را مي گيرد ، و سپس خارج مي شود و به منيفولد ورودي مي رود. و اين چه كاري انجام مي دهد ، اين روغن هر نوع روغن را از آن دود جدا مي كند ، بنابراين روغن به جاي بازگشت به منيفولد ورودي ، در قوطي گير مي ماند. اگر خيلي آرام رانندگي مي كنيد ، احتمالاً هيچ وقت از اين كار سود نخواهيد برد. اما اگر اتومبيل خود را سخت رانندگي كنيد ، اين مي تواند باعث صرفه جويي در هزينه اي بيش از عمر خودرو شود. چيزي كه شايد بخواهيد در نظر بگيريد.
و اگر سوالي يا نظري داريد ، يك خط براي من در MotorWeek بگذاريد.
https://www.motorweek.org/features/goss_garage/catch-can-oil-separator
- ۴۱ بازديد
- ۰ نظر