سنجهاي برقي
واحدهاي حسگر برقي
واحدهاي سنسور براي سنجهاي الكتريكي با كشيدن يك برف پاك كن به سمت يك گيج روغني تيغه خميده از مقاومت شناخته شده كار مي كنند. برف پاك كن توسط يك ديافراگم حركت مي كند كه فرستنده را محكم در روغن نگه مي دارد.
جريان الكتريكي از منبع تغذيه ذوب شده به اندازه گيري مي شود در عمل جريان از يكي از سيم هاي متعدد يا مسيرهاي چاپي پشت داشبورد گرفته مي شود.
جريان از يك سيم پيچ سيم پيچ شده در اطراف يا داخل محوري سوزن عبور مي كند و يك ميدان مغناطيسي توليد مي كند كه سوزن را از طريق مقياس كاليبره شده سنج حركت مي دهد. سوزن تا چه اندازه از مقياس عبور مي كند - ميزان خواندن آن - به ميزان جريان جريان در سنج بستگي دارد. اين به نوبه خود به مقاومت سيم برگشتي سنج بستگي دارد كه از طريق سنسور به بلوك موتور مي رسد.
مقاومت سنسور به فشار روغن بستگي دارد. روغن وارد انتهاي سنسور مي شود كه به داخل بلوك موتور پيچ مي شود و به ديافراگم فشار مي آورد. ديافراگم يك برف پاك كن را به داخل سنسور حركت مي دهد كه از يك تيغه مقاومت شناخته شده بالا يا پايين مي رود ، اين تيغه از سيم سنج به سيم برگشت متصل است. هرچه ديافراگم تحت فشار بيشتر حركت كند ، برف پاك كن به سمت پايين تر حركت مي كند. بنابراين مقاومت سنسور در فشار روغن متفاوت است و بر اين اساس سوزن گيج را حركت مي دهد.
همه گيج ها روشن هستند تا بتوان شب آنها را خواند. گيج گاز 22 سنجهاي انتگرال از يكي از چراغهاي پنل روشن مي شوند كه بقيه دستگاهها را نيز روشن مي كند ، در حالي كه سنجهاي جداگانه داراي يك لامپ كوچك (0.5 تا 3 وات) در يك نگهدارنده در عقب خود هستند. تمام اين چراغ ها معمولاً به مدار نور جانبي / پنل متصل مي شوند.
مزايا و معايب
ادغام سنجهاي برقي در صفحه هاي مدرن مدار چاپي يك تكه مدرن كه در اكثر اتومبيل هاي مدرن استفاده مي شود ، راحت تر است ، داراي ابعاد كمتري هستند و مسيريابي و اتصال سيم نسبت به لوله راحت تر است.
سنجهاي مكانيكي به اندازه اندازه هاي برقي معمول نيستند ، اگرچه هنوز در مغازه هاي لوازم جانبي موجود هستند. از آنجا كه روغن وارد قسمت عقب مي شود در فشار موتور است ، در صورت از كار افتادن لوله مشكل نشتي نادرست داريد. با اين حال ، برخي از افراد سنج مكانيكي را قابل اعتمادتر مي دانند.
چراغ هاي هشدار دهنده روغن
بسياري از اتومبيل ها به طور استاندارد داراي فشار سنج روغن نيستند گيج روغني فشار بالا ، اما از آنجا كه برخي از نشانه هاي فشار روغن پايين (به ويژه خواندن صفر) بسيار مهم است ، حداقل چراغ هشدار قرمز يا نارنجي دارند كه در صورت افت فشار روغن زير يك سطح مشخص.
غالباً اين چراغ هشدار دهنده به سنسور سطح روغن نيز متصل مي شود و در بعضي از اتومبيل ها چراغ به عنوان چراغ هشدار دماي موتور دو برابر مي شود.
بلوك موتور
18 دقيقه
اتلاف وقت در YouTube را متوقف كنيد و جدي بگيريد!
دوره ويديويي Ultimate Car Mechanics
همه چيز درباره اتومبيل هاي مدرن را از سري فيلم هاي جديد ما بياموزيد.
بيشتر بياموزيد>
ما از ابتدا يك مزدا MX5 مياتا مي سازيم
ما با پاره كردن و سپس بازسازي كل ماشين شروع مي كنيم.
هر قسمت توضيح داد
در هر قسمت جزئيات مسخره اي وجود دارد. به روشني و آسان توضيح داده مي شود.
همه به صورت سه بعدي مدل شده اند
ما دقيق ترين مدل سه بعدي توليد شده را ايجاد كرده ايم تا بتوانيم همه كارها را به شما نشان دهيم.
شروع به تماشا كنيد
توضيحات فوق العاده دقيق در دوره ويدئو
15 ساعت محتواي HD با كيفيت عالي و زيرنويس
https://www.howacarworks.com/accessories/how-an-oil-pressure-guage-works
- ۳۷ بازديد
- ۰ نظر