لطفا توجه داشته باشيد: پرونده هاي دعوي طبقاتي عليه LG براي خرابي هاي كمپرسور كولر گازي ال جي خطي كه از سال 2018 آغاز شده اند ، منجر به واكنش هاي منفي نسبت به LG و كمپرسور خطي شده است كه در زير به آنها پاسخ خواهيم داد.
LG چيزي منحصر به فرد براي ارائه به خريداران يخچال و فريزر دارد: كمپرسور خطي. كمپرسور قطعه مهمي براي سيستم است كه هواي گرم را از يخچال شما خارج مي كند. اين كم و بيش يك "پمپ" است كه براي بخار طراحي شده است تا آب ، بخار مبرد گرم را به سيم پيچ هاي پشت يخچال شما هل مي دهد تا بخار بتواند خنك شود و دوباره از طريق يخچال شما دور بزند. شما مي توانيد اين را به اين فكر كنيد كه يخچال و فريزر شما هواي گرم را از بين مي برد تا "باعث خنك شدن هوا" شود.
كمپرسور خطي ال جي نوعي كمپرسور اينورتر ديجيتال است. يخچال معمولي شما داراي "كمپرسور تك سرعته" است كه در صورت لزوم روشن و خاموش مي شود. كمپرسورهاي ديجيتال اينورتر بيشتر شبيه شتاب دهنده هاي اتومبيل عمل مي كنند: آنها موتورهاي متغيري دارند و به جاي اينكه به 100٪ برق برسند ، دائماً در سطح قدرت پايين تر كار مي كنند و دوباره خاموش مي شوند. اين باعث صرفه جويي در مصرف انرژي و كاهش ساييدگي كمپرسور مي شود.
دادخواستها - چه خبر است؟
شما ممكن است با تعجب يا قبلاً در مورد پرونده هاي دعوي طبقاتي عليه LG براي كمپرسور خطي خود به اين پست رسيده باشيد. در اين پرونده هاي قضايي ادعا مي شود كه كمپرسورها داراي طراحي معيوبي هستند كه منجر به خرابي مي شود و همچنين در تعميرات از همان طراحي معيوب استفاده شده است ، بنابراين برخي از افراد چندين مورد از خرابي كمپرسور را تجربه كرده اند.
اول از همه ، اين يك دست و پا زدن است. مقابله با هر نوع مسئله يا تعميرات گارانتي كمپرسور 24 هزار ال جي لوازم خانگي بسيار دشوار است - و اين روند بخشي از عصبانيت برخي از LG است (به نظرات خوانندگان در زير مراجعه كنيد). اين مسئله اضافه مي شود اين واقعيت است كه در برخي مناطق تعداد زيادي از تكنسين هاي مجاز تعميرات ال جي وجود ندارد و قطعات موجود در پشت سفارش مي تواند باعث تاخير شود. به همين دليل است كه ما توصيه مي كنيم يك خرده فروش لوازم خانگي را با يك تيم خدمات داخلي انتخاب كنيد تا مجبور نشويد برچسب تلفن را پخش كنيد يا روزها يا هفته ها بين تشخيص اوليه و تعمير صبر كنيد.
در اين مرحله ، ما اطلاعات خوبي در مورد ميزان خرابي كمپرسور نداريم ، اما مسئله برخي از تعميرات زودرس كمپرسور نيز پس از چند سال از كار افتاده است ، موضوعي است كه شاهد آن بوده ايم. مشكل تعويض كمپرسور از آن زمان حل شده است و تعميرات جديد بايد ادامه داشته باشد. متأسفانه ، ما از نقطه قطع تعويض هاي زودبازده مستعد و جايگزين هاي بهبود يافته نمي دانيم.
در اينجا آنچه LG براي رفع اين مشكل انجام مي دهد:
ضمانت اوليه آنها در مورد كمپرسور 10 سال فقط در قطعه بود. با اين حال ، هزينه هاي نيروي كار با اين نوع تعميرات هنوز هم مي تواند قابل توجه باشد (تكنسين هاي منطقه ما حدود 300 دلار براي كارگر دريافت مي كنند). آنها اكنون پنج سال قطعات و پوشش كار را در سيستم خنك كننده يخچال هاي خريداري شده پس از 1/1/2018 ارائه مي دهند.
اين ضمانت نامه در مورد يخچالهاي خريداري شده قبل از 1/1/2018 نيز اعمال مي شود و از تاريخ خريد شروع مي شود.
(توجه داشته باشيد كه متأسفانه اين ضمانت نامه ها در مورد يخچال هاي مارك Kenmore اعمال نمي شوند ، همانطور كه مشاهده كرديم.)
در سطح كلان ، آنها تلاش زيادي براي جايگزيني اين كمپرسورها كرده اند. از ساخت و توزيع قطعه گرفته تا تكنسين هاي اعزامي ، اتفاقات زيادي در پشت صحنه وجود دارد.
اطلاعات عمومي در مورد اين موضوع بسيار كم است. طبق تجربه بخش خدمات ما ، يخچال هاي ال جي تا اواخر سال 2018 / اوايل سال 2019 ميزان تعمير كمپرسور طبيعي داشتند. اگرچه امروز در اواخر سال 2020 شاهد كاهش كلي تماس ها در مورد اين مشكل هستيم ، اما آنها هنوز هم بالاتر از حد معمول هستند.
يك دادخواست اخير عليه ال جي در سپتامبر سال 2020 توافق شد. مدل هاي خاصي كه بين 1 ژانويه 2014 و 31 دسامبر 2017 توليد شده اند تحت پوشش قرار مي گيرند. آخرين مهلت براي طرح ادعا براي يك مسئله خنك كننده گذشته 11 ژانويه 2021 است. گزارش Consumer Reports را اينجا بخوانيد ، يا مستقيماً به وب سايت تسويه حساب مراجعه كنيد.
از نظر ما ، يكي از مهمترين كارهايي كه توليدكننده لوازم خانگي مي تواند در مواردي از اين دست انجام دهد ، برداشتن گامهاي مثبت براي مقابله با مشكل است نه چشم بستن و انتظار طولاني براي واكنش. اقداماتي كه ال جي در رابطه با به روزرساني ضمانت بازگشتي مدل هاي كمپرسور خطي انجام داد ، از نظر ما گامي بزرگ است و نشان مي دهد كه ال جي متعهد به رفع مشكلات و يافتن راه حل در هنگام بروز آن است. در گذشته ، ما شاهد بوده ايم كه شركتها به مشكلات از اين قبيل خيلي پاسخ نمي دهند يا اصلاً پاسخ نمي دهند. اگرچه ممكن است واكنش ال جي ناقص باشد ، اما نشان مي دهد كه آنها به مشتريان خود اهميت مي دهند.
ما همچنان بر بازخورد مشتريان در مورد اين پست نظارت خواهيم كرد و با در دسترس كمپرسور 12 هزار ال جي قرار گرفتن اطلاعات جديد ، آنها را به روز مي كنيم.
كمپرسور LG Linear كه قرار است چه كاري انجام دهد؟
اگرچه پرونده هاي قضايي اين سوال را زير سوال مي برند ، اما در اينجا نحوه استفاده كمپرسور خطي LG براي شما آورده شده است:
صرفه جويي در مصرف انرژي: كمپرسور مسئول اكثر مصرف انرژي يخچال شماست ، بنابراين ايجاد يك كمپرسور كارآمدتر مي تواند باعث صرفه جويي در مصرف انرژي زياد در مصرف انرژي شود.
- ۳۷ بازديد
- ۰ نظر