خريد فن زيلابگ

خبر امد خبري در راه است

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

خريد فن زيلابگ

يخچال چگونه كار مي كند و از انرژي استفاده مي كند
يخچال ها مانند تمام وسايل الكترونيكي از انرژي استفاده مي كنند. فن اواپراتور زيلابگ   همانطور كه در مجموعه ماههاي اقدام انرژي خود بحث كرديم ، روشهايي براي صرفه جويي در مصرف انرژي وجود دارد با خاموش كردن وسايل الكترونيكي درصورتي كه از آنها استفاده نمي كنيم ، آنها را از پريز برق براي جلوگيري از قدرت خون آشام و حتي تنظيم مجدد دما در ترموستاتها در ساعات غير اوج مصرف صرف مي كنيد. با اين حال ، ما اين وسايل تجملاتي را در يخچال ها نداريم. آنها براي انجام صحيح وظايف خود بايد 245 ساعت شبانه روز و 365 روز سال در حال كار باشند.

در حالي كه تبريد 4 تا 6 درصد از كل انرژي مصرفي ساختمانهاي تجاري را تشكيل مي دهد ، نقش بسيار بيشتري در بخشهاي خدمات غذا (16.4 درصد) و فروش مواد غذايي (47.4 درصد) دارد. اما صرف نظر از درصد مصرف انرژي ، يخچال ناكارآمد باعث اتلاف انرژي و در نتيجه هزينه مي شود.

يخچال چگونه كار مي كند؟
از يخچال و فريزر براي ايجاد يك محيط سرد براي زنده ماندن و ايمن بودن غذا يا ساير محصولات استفاده مي شود. به نظر مي رسد به اندازه كافي آسان مقداري هواي سرد را درون يك جعبه پمپ كنيد و خوب مي توانيد آن را انجام دهيد. اما در حقيقت اين روش كار نمي كند. چرخه تبريد در واقع به جاي وارد كردن هواي سرد به آن ، حذف گرما از محيط است. در چرخه تبريد ، مبرد بخاطر اينكه از طريق لوله ها به عنوان وسيله اي براي انتقال گرما جريان مي يابد ، تبخير و مايع مي شود. نحوه كار آن به شرح زير است:

مبرد مايع سرد به داخل سيم پيچ هاي اواپراتور كه درون يخچال است ، مي ريزد. يك فن اواپراتور هوا را از يخچال بيرون مي كشد و آن را روي كويل هاي اواپراتور مي دمد. مبرد مايع گرما را از هوا جذب مي كند و هوا با دماي پايين دوباره به داخل يخچال مي چرخد ​​و يخچال را خنك مي كند. مبرد مايع با گرم شدن و حركت به سمت كمپرسور شروع به بخار شدن مي كند.
كمپرسور مبرد را فشرده مي كند كه باعث افزايش درجه حرارت گاز مي شود. سپس گاز از طريق سيم پيچ هاي كندانسور پمپ مي شود.
در كندانسور ، يك فن از طريق سيم پيچ ها گاز را خنك مي كند و گرما را از يخچال به خارج خارج مي كند. با آزاد شدن گرما ، مبرد دوباره به مايع تبديل مي شود.
سپس مايع به سمت دستگاه انبساطي تنظيم مي شود كه جريان  فن تهويه اي  مبرد را تنظيم مي كند. فشار را كاهش مي دهد كه مقداري از آن را به گاز تبديل مي كند. اين آزاد شدن گرماي اضافي باعث مي شود مايعات هنگام ريختن به اواپراتور حتي سردتر شود. و در اينجا چرخه دوباره شروع مي شود ، گرما را از داخل يخچال جذب مي كند.
يخچال چگونه انرژي مصرف مي كند؟
در يخچال سه جز components وجود دارد كه انرژي مي كشد: كمپرسور ، فن كندانسور و فن اواپراتور.

كمپرسور از برق براي پمپاژ مبرد از طريق چرخه تبريد استفاده مي كند. هنگامي كه يخچال در دماي مناسب است كمپرسور مي تواند خاموش شود. اگر دما شروع به كمي افزايش كند ، كمپرسور دوباره روشن مي شود و مبرد را از طريق حلقه پمپ مي كند.
موتور فن كندانسور از برق براي كار استفاده مي كند و هر زمان كمپرسور در حال كار است و مبرد را از طريق سيم پيچ هاي كندانسور پمپاژ مي كند ، بايد روشن باشد. فن كندانسور وظيفه خنك سازي مبرد را هنگام عبور از سيم پيچ هاي كندانسور ، دفع گرماي جمع شده در داخل جعبه و بازگرداندن مبرد به مايع را دارد.
موتور فن اواپراتور هميشه روشن است ، حتي اگر كمپرسور و فن كندانسور خاموش باشد. فن اواپراتور وظيفه نگه داشتن جريان ثابت هوا در جعبه يخچال را دارد. بايد هوا را بر روي سيم پيچ اواپراتور حركت و جريان دهد تا مبرد بتواند گرماي جعبه را جذب كند.
هرچه چرخه تبريد بيشتر جريان داشته باشد ، يعني هرچه كمپرسور روشن باشد ، يخچال از انرژي بيشتري استفاده مي كند. و چه عواملي باعث روشن شدن كمپرسور مي شود ، HEAT.

بنابراين دو هدف اصلي براي پايين آوردن مصرف انرژي يخچال وجود دارد: كاهش نفوذ گرما به سيستم و اطمينان از عملكرد كارآمد تمام اجزاي سازنده.

براي دريافت نكاتي درباره انجام اين كار از طريق نگهداري و مقاوم سازي ، فن اكسيال اروپايي به پست هاي مرتبط ما مراجعه كنيد.

دسته ها: راه حل هاي انرژي ، HVACR

با برچسب: بهره وري انرژي، تبريد

يك پاسخ به "يخچال چگونه كار مي كند و از انرژي استفاده مي كند"
قطره hcg مي گويد:
دسامبر 15 ، 2012 در 2:28 بعد از ظهر
كارت عالي بود. بابت ارسال اين مطلب بسيار متشكرم من دوباره بررسي مي كنم تا ببينم چه چيزهاي جديدي است و اطلاعات آشنايي شما را با شما در ميان مي گذارم ، hcg.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.